”Skyddad verkstad”…

29 februari, 2016 § Lämna en kommentar

Civilingenjör i företag ute på vischan i Sverige:

”Inte många knop blir gjorda! Företaget överlever på bidrag! (EU-pengar bland annat?)”

För flera år sen hörde jag en kommentar av en person, när jag hoppade av tåget i Stockholm efter en resa hemifrån på ca 2,5 timme, apropå kommun- och landsting som arbetsplatser, degraderande, något i stil med:

”Skyddad verkstad!!!”

Nedlåtande och översittande! Denna kommentar var inte avsedd för mig dock. Jag kunde inte hålla mig, utan muttrade ganska högt något i stil med:

”Skitsnack! Jag har en närstående som jobbar i privat företag som civilingenjör och där verkar det inte vara särdeles effektivt och man överlever tack vara bidrag av diverse slag! (så vadå, skyddad verkstad?)”

Jag är inte superväl informerad dock om exakt vad slags bidrag, men…

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ”Skyddad verkstad”…reflektioner och speglingar II....

Meta

