Håkan Juholt – detta är ett bottenapp för medierna, ja …

21 januari, 2012 § 3 kommentarer

Tänk om de som ”fällt” Juholt bitit sig i svansen!? Tänk om det skulle slå tillbaka? Och folket reagerar emot? Hur kommer man att se tillbaka på denna affär och de inblandade? Ja, jag kommer inte att köpa någon kvällstidning efter detta och DN och SVD skulle jag aldrig komma att köpa eller prenumerera på. Tyvärr vill jag inte heller kolla högervridna nyheter i svensk TV heller. Gillar inte högervridna SVT.

Vadå, prata politik? Eller hårdgranska andra politiker?

Och vad sker medan alla är fullt upptagna av denna affär och Juholts avgång?

Se Daniel Suhonen om ett bottennapp för medierna. Ja, det kan man verkligen säga att det är!  Och se ETC om Juholts avgång.

Kommer Lena Mellin och Jan Helin m.fl. att sova gott inatt? Kan någon av dem komma att dras med i fallet?

Den som lever får se.

§ 3 svar till Håkan Juholt – detta är ett bottenapp för medierna, ja …

  • Bertil Törestad skriver:

    Rätt! Du ska bara läsa artiklar skrivna av folk som tycker som du. Lugnast så.

  • k skriver:

    Jag antar att var och en får ha den åsikt den vill ha. Så också jag. Om det som skrevs i tidningar och framfördes i media var mer balanserat så skulle jag se TV-nyheterna, men DN och SVD behöver jag ju inte gynna. De med makt och pengar behöver inte lyssna till dem med mindre makt och pengar. Bekymrar de sig över den (ensidiga) bild de förmedlar?

  • k skriver:

    Litet fortsatt funderande medan jag städar så här på söndagen: eftersom vi lever i fritt land så läser jag det jag känner för och ser de program, filmer m.m. jag känner för oavsett om skälet är min sinnesfrid eller om jag har något helt annat skäl? Behöver jag ens redovisa skälet till mitt val?

    Jag kan inte låta bli att börja fundera om det finns program, tidningar, artiklar m.m. som man ”måste” läsa, utsagt eller inte utsagt? Vem har utett vad människor måste ta del av? På vilka grunder?

    ÄR det verkligen så här? Då börjar det bli allvarligt!

    Finns det rentav mainstreama saker man så att säga ”måste” ta del av? Saker TV och tidningar förmedlar som vi ”borde” ta del av?

    Börjar inte detta lukta diktatur?

    Hur är det dessutom med den så mångombesjungna ”valfriheten” och ”friheten”? Valfriheten att välja vad jag vill läsa, se på.

    En valfrihet, frihet där någon måste klappa mig på huvudet och ge mig tillåtelse, som om jag vore ett litet barn? Är det ens en tillåtelse man måste ge barn?

    Har också medmedborgare börjat agera poliser? Självutnämnda ”poliser” som ger mig tillåtelse eller inte tillåtelse att läsa det jag läser, se de program jag vill/inte vill titta på?

    Någon som klappar mig på huvudet och säger:

    ”Visst lilla du, självklart behöver du inte om det handlar om din sinnesfrid,”

    Jag gör de val jag gör, vilket skälet än är och dessutom behöver jag inte ens redovisa mina skäl (som dessutom kan skifta – tänka sig!).

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Håkan Juholt – detta är ett bottenapp för medierna, ja …reflektioner och speglingar II....

Meta

